Friday, April 1, 2011

RiSau + HaPpY + SeDiH = SYOQ JUGAK

hey! hey! you! you!..lalalalala~~~~ apa pnya alarm daa.memekak ja pagi2 nie. avril dah mnyanyi menandakan aku perlu bangun.huh!! pukul 5 pagi.. adoiyai!!!! baru jaa tidoq dah kena bangun. hiyakkkkk!!!!!!! mengeliat jap..ngee~~ huduh nya perangai..=)

oppsss! lupa nk bagi salam. assalamualaikum..

haaa..dah lama x menconteng kat sini.huhu!!! busy la katakan.. memandankan exam dah semakin hampir + assignment yang bertimbun2,so x sempat la pulak saya nk menconteng kat sini. report yang belonggok tu pon x sempat nk ditulis eden.. sebenaq nya banyak cerita yang nak di sampai kan.tapi macam penat jaa nk taip panjang2.he3..

okehh!!! entry kali pasal risau + happy + sedih= syoq jugak..apa punya kisah laa aku ni. tajuk pon ntah apa2. eeeuwww!!! buat kali pertama aku join aktiviti rupa ni.huh! walaupon aku bukan nya bjawatan tinggi dalam proq=gram ni,tapi keletihan nya ttp terasa.

NAMA PROGRAM: KHIDMAT KOMUNITI
TEMPAT: RUMAH ORANG2 TUA SERI    KENANGAN, SEREMBAN.
ANJURAN: KESATRIA NEGARA [PART 3] FAKULTI SAINS GUNAAN & AGRO TEKNOLOGI.

huhu!! program yang sangat mencabar! kesian org besaq2. pening kpala depa. sampai ada sorang kwn aku ni,mak aaii!! touching nyaa.sbb tension nk urus program ni,sampai nangis2 dalam kelas. 

semalam aku,nadia,jiha,wani,jaz,zati,ira,faez n the geng bertandang ke rumah reha,emy n yana. kami p bwt apa???? hmm....basuh ayam.kupah bawang. melantak x lupa. HAHAHAHAH!!! cucoq bawang,nugget, kentang ngn nasik lemak. auww!!cedap. sesambil kupas bawang n basuh ayam sumbat la skali. pukul 11 baru balik kampus. huh!! balik kampus? 1 masalah pulak.takut guard x bagi masuk. on the way balik, memang masing2 doa laa bagi lepas. huh! alhamdulillah.lepas.............=)

selesai 1 bab..=).. hari ni dah tiba masa nya. Rumah seri kenangan!!! cuak gle sbb agak lambat sampai kt situ. memandangkan aku n the geng ni dapat tugas memasak,kami takot x sempat nak masak bubur lambuk tu. 

sampai ja kat situ, terus bwt kerja. basuh periuk,potong n siang apa yang patut. naseb bek la group ni ringan tulang belaka and ada pengalaman memasak. dengan bantuan 2 orang kakitangan rumah kebajikan tu,kami pon mula la menumis segalanya. syiauuu!!! huhu...wangi!!!!=)... akhirnya siap jugak.yeah!!!!! 20 kilo beras. 4 periuk besar bubur lambuk. 450 tapewear...huhu..banyak x?????? boleh pcaya x kitorang masak sebanyak tu??? pecayalahhhhh[ala2 ct nyanyi].

anak sapa ni???? rajinnya.. :)


taraaa!!!!! dah siap.first round punyer bubur

quality control semasa memasak dan pakaging sangat di utamakan..hahahah!! poyo gle. mentang2 la semua student food tech yang masak..=).. aku berbangga dengan kebolehan kita. alhamdulillah. walaupon sebelum start masak,rasanya semua orang x yakin dgn kitorang. now!! pandang lah,lihat lahh!!! pakaging time.. bersemangat masing2. maklum la..banyak nak mampus nk kena buat dan takot x sempat. lastly, semua orang terkejut n x pecaya yang bubur tu masak awal dari yang dijangkakan. see!!!!.. [bangga la pulak].

packaging time. tudia!! sempat lagi makcik2 ni,wei!!haji misai kat blakangg!!huhu

yeaahhhh......dah ready utk majlis penutup. masa majlis ni kami di beri peluang untuk mendekati warga tua emas di sini. sedih + gembira. ada dikalangan mereka yang ok, dan ada yang x.yang x ok tu,sangat la sedih. bercakap sorang2 tu la yang paling sedih. menitis jugak la air mata kitorang bila mendekati 3 orang mak cik ni. hmm...hiba.. sanggup seorang anak yang mengahantar ibu sendiri untuk dijaga oleh orang laen. sedangkan ibu tu sendiri tidak pernah menyarahkan anak2 mereka kepada orang laen. ini kah seorang anak yang tahu mengahargai jasa seorang ibu dan ayah????? dimanakah silap merka?? atas kesibukan, mengejar kekayaan sanggup seorang anak membuang ibubapa yang melahirkan mereka. mari kita renung bersama. " syurga itu di bawah telapak kaki ibu"   mana pengorbanan seorang anak terhadap ibubapa nya??? inilah kali pertama aku merasai pengalaman mendekati warga mas di rumah kebajikan. sangat memberi pengajaran dan peringatan kepada aku sebagai seorang anak.

hmm..majlis dah berakhir.kami di beri kebenaran untuk mengahantar penghuni ke asrama masing2. lambaian mesra kami hulurkan dan pulang dengan lambaian seorang ibu dan bapa yang sudah rapuh di mamah usia yang kami tidak tahu apa perasaan mereka sebenarnya.ada yang tersenyum dan ada yang dari riak wajah mereka yang kesayuan. 

habis sudah kisah aku hari ini. on the way balik ke kampus memang masing2 lena. aku pon lena di buai mimpi.huhuhu!! letih bangat!! mintak maaf kepada yang insan yang tengah text aku tadi.tiba2 ja aku diam cz melayan mimpi..=)..sorry awak..

ok..dah boleh mandi..he3..=).. sekali lagi kehuduhan ku teserlah.

0 comments:

Post a Comment

 

SukasSukies Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template